Starten als leidinggevende? Leer aanspreken, feedback geven en je eigen stijl ontdekken.
Meer informatie
Opleidingen > inhouse opleidingen
Raadpleeg hier het overzicht van onze inhouse opleidingen
Op zoek naar interactieve opleidingen op jouw werkvloer, wanneer het voor jou past? Onze ervaren trainers komen graag bij jou ter plaatse.
Probis organiseert inhouse opleidingen voor groepen tot maximaal 20 personen.
We doen dat op maat van al jouw medewerkers, op alle niveaus van je organisatie, zowel voor zorg als publieke sector.
Benieuwd naar onze inhouse opleidingen? Raadpleeg het volledige aanbod op deze pagina.
- Bekijk alle opleidingen
- BelRAI
- Communicatie
- Dementie
- Financieel
- Leidinggeven
- Organisatie
- Persoonlijke ontwikkeling
- Vaktechnisch
- Welzijn bij ouderen
Omgaan met sociale media in de zorg
1. Inleiding: Welkom en kennismaking: Icebreaker-activiteit om een positieve sfeer te creëren. Context en relevantie: Bespreking van waarom bewust gebruik...
Meer informatie
Veerkracht
Deze vorming is jouw kans om je veerkracht te versterken, je innerlijke kracht te ontketenen en een transformerende reis naar...
Meer informatie
Zorginspectie: hoe bereid ik me als woonzorgcentrum voor op zorginspectie?
Hoe kan ik me voorbereiden op een bezoek van Zorginspectie? Waar kijken ze naar en hoe gaan ze te werk?...
Meer informatie
Observeren, interpreteren, rapporteren in functie van BelRAI voor NIET-indicatiestellers
BelRAI-indicatiestellers krijgen een uitgebreide opleiding om gericht te leren observeren in functie van het invullen van beoordelingen. Niet iedereen zal...
Meer informatie
(Bege)leiden vanuit optimisme
Begeleiden vanuit optimisme is een positieve en proactieve manier van begeleiden die gericht is op:• het aanmoedigen van groei• ontwikkeling...
Meer informatie
Haal het beste uit elkaar!
In deze vorming richten wij ons op het verbeteren van de samenwerking en communicatie tussen individuen en teams in een...
Meer informatie
BelRAI indicatiesteller Palliatieve Care (PC)
BelRAI instrumenten brengen op een gestructureerde en gestandaardiseerde manier de zorgnoden van kwetsbare personen in kaart met als doel kwalitatieve...
Meer informatie
VSB Basis personeelsdienst en administratie
VSB-financiering, eindeloopbaan en aanvullende financiering, financieringen sociaal fonds, VSB-administratie en nieuwigheden.
Meer informatie
Functionerings-en evaluatiegesprekken (nieuwe evaluatoren)
Uitwisselen van ervaringen In een eerste deel peilen we bij de deelnemers naar hun ervaringen met evaluaties en functioneringsgesprekken, als...
Meer informatie
Leidinggeven met de kracht van het brein
Een belangrijk aspect van breinvriendelijk leiden is het begrijpen van de manier waarop het brein informatie verwerkt. Het brein heeft...
Meer informatie
Draag zorg voor je energie
Je werkt lange dagen en je verliest soms contact met je eigen lichaam en je gezondheid. Je hebt kleine kwaaltjes...
Meer informatie
Piekeren loslaten
In het leven worden we vaak geconfronteerd met uitdagingen en obstakels die ons kunnen laten vastlopen in een negatieve spiraal...
Meer informatie
Zorgzame communicatie bij dementie
Communicatie met iemand met dementie vraagt om geduld, begrip en een warme benadering. Zorgzaamheid kan hierin een sleutelrol spelen: het...
Meer informatie
Agressie … waarover praten we?
Inleiding Introductie in agressie: Definiëren van agressie en bespreking van verschillende vormen (verbaal, fysiek, passief). Oorzaken en Triggers: Inzicht krijgen...
Meer informatie
Omgaan met familie van de bewoner
Soms vinden zorgverleners de manier waarop bewoners en hun familie reageren niet terecht, overdreven, gevoelig, agressief, ... En weten dan...
Meer informatie
Vergroot de betrokkenheid van uw medewerkers
Betrokken medewerkers = gelukkige medewerkers = goede werksfeer = minder verzuim = gelukkige patiënten = … Hoe merkt u vandaag...
Meer informatie
Ik wil zo samenwerken! En jij?
Jij wil ’s middags graag samen eten. Je collega wil graag elke vrijdag iets gaan drinken, jij vind dat je...
Meer informatie
Aanwezigheidsbeleid: hoe pak ik het aan?
Het percentage ziekteverzuim in de zorg ligt beduidend hoger in vergelijking met andere sectoren. Ziekteverzuim is voor alle betrokkenen nadelig:...
Meer informatie
Mijn team motiveren
Als leidinggevende in de zorg heb je misschien gemerkt dat het een uitdaging kan zijn om je team gemotiveerd te...
Meer informatie
Jongdementie
In België leven er naar schatting 3.000 à 11.000 personen met dementie jonger dan 65 jaar. Deze vorming is gericht...
Meer informatie
Valpreventie voor Zorgorganisaties
Risicofactoren voor vallen Interne factoren (bijv. leeftijd, medicatie, spierkracht, balans) Externe factoren (bijv. omgeving, obstakels, verlichting) Specifieke valrisico's binnen zorginstellingen...
Meer informatie
Diversiteit op de werkvloer
Hoe ga je om met verschillende achtergronden en perspectieven van je collega’s en medewerkers? Hoe kan je deze medewerkers bereiken...
Meer informatie
Assertief en respectvol communiceren
We werken rond volgende elementen: - Een juist begrip krijgen van “assertiviteit”. - Jezelf het recht geven op wie je...
Meer informatie
Diversiteit in de zorg
Hoe ga je competent om met diversiteit bij patiënten/bewoners? Zorgverleners werken met patiënten/bewoners uit verschillende culturele achtergronden, met verschillende talen,...
Meer informatie
Oplossingsgericht omgaan met tijdsdruk
De Paradox van Zorg: Snelheid vs. Stilstaan Analyseren van de paradox tussen de snelheid van het dagelijkse werk en de...
Meer informatie
Personen met dementie en hun omgeving
De kern van het concept omgevingszorg is het feit dat mensen met dementie afhankelijk zijn van hun omgeving voor hun...
Meer informatie
Hoe maak ik correct een zorgdossier op?
Het opmaken van een correct zorgdossier blijkt voor veel verpleegkundigen en zorgkundigen nog een pijnpunt te zijn. Deze vorming maakt...
Meer informatie
Katz-schaal
De Katz-schaal, ook wel bekend als de Katz-index voor activiteiten van het dagelijks leven (ADL), wordt veel gebruikt in de...
Meer informatie
Discretie in je job
Hoe reageer je als een bewoner jou iets in vertrouwen vertelt? Wat als je toevallig getuige bent van een vertrouwelijke...
Meer informatie
Poetsen is een wetenschap
Deze opleiding richt zich op het aanleren van efficiënte en effectieve schoonmaaktechnieken. We zullen de verschillende aspecten van het schoonmaakproces...
Meer informatie
Functionerings- en evaluatiegesprekken (ervaren evaluatoren)
Een eenduidige en praktijkgerichte opleiding is noodzakelijk om een zekere graad van objectiviteit van evaluaties te bereiken binnen de hele...
Meer informatie
Belevingsgerichte zorg
Deze workshop heeft als doel om zorgverleners te helpen beter in te spelen op de persoonlijke beleving van ouderen, zodat...
Meer informatie
Coachend leiderschap
Deel 1: Kennismaking - Wat doet een coachend leidinggevende? - Het profiel van de coachend leidinggevende - Dilemma’s bij coachend...
Meer informatie
Dringende hulpverlening voor niet-zorgpersoneel
Als je getuige bent van een noodsituatie waarin iemands leven al dan niet in gevaar is, is het belangrijk om...
Meer informatie
Omgaan met personen met psychische stoornissen
Deze vorming is ontworpen om u te voorzien van waardevolle kennis en praktische vaardigheden om empathisch, begripvol en effectief te...
Meer informatie
Emotionele belasting in de zorg
In de zorg hebben we dagelijks te maken met emoties. Kwaadheid, opstandigheid, verdriet, …maar ook blijheid, euforie,… . Door hun...
Meer informatie
Verbindende communicatie
Doel van de training: Deelnemers leren effectief communiceren met collega's en medewerkers, waarbij ze emoties beter beheersen, duidelijker communiceren, en...
Meer informatie
Ergonomie voor niet-zorgpersoneel
Deze vorming richt zich op niet-zorgpersoneel en legt de nadruk op het belang van rugsparend werken om ruggerelateerde problemen te...
Meer informatie
Ik roddel, jij roddelt, wij roddelen!
Deze opleiding is gericht op het bespreken en aanpakken van de schadelijke gevolgen van roddelcultuur in verschillende omgevingen, zoals op...
Meer informatie
Omgaan met ergernissen binnen mijn team
Ergernissen, spanningen, uitdagingen …. soms onvermijdelijk in een team. Soms lijkt het wel een familie … Maar waarom is dat...
Meer informatie
Voeding en ondervoeding bij ouderen
Deze opleiding biedt verpleegkundigen de nodige kennis en vaardigheden om effectief om te gaan met de voedingsbehoeften en -problemen bij...
Meer informatie
Eenzaamheid bij ouderen
Tijdens deze opleiding zullen deelnemers diepgaande kennis en praktische vaardigheden opdoen om eenzaamheid bij ouderen te herkennen en effectief aan...
Meer informatie
Intimiteit bij ouderen
We staan stil bij de seksualiteitsbeleving en hoe deze verandert bij het ouder worden. Welke rol van de medewerker hierin...
Meer informatie
Grenzen stellen
Deze opleiding is gericht op het ontwikkelen van de vaardigheden die nodig zijn om effectief grenzen te stellen. Door het...
Meer informatie
Omgaan met moeilijk gedrag van cliënten
Werken met lastige of moeilijke cliënten vereist veel inlevingsvermogen, geduld en stressbestendigheid. De meeste verzorgenden/huishoudhulpen/pwa’ers werken wel eens bij ‘moeilijke’...
Meer informatie
Omgaan met moeilijk gedrag van bewoners
Is Mariette lastig als zij 4 keer na elkaar belt? Is Rogerke lastig als hij steeds roept wanneer iemand zijn...
Meer informatie
Het cadeau dat feedback is
Feedback geven? We hebben over alles en iedereen een mening. Maar hoe geven we effectieve feedback? Deze vorming leert je...
Meer informatie
Dringende hulpverlening voor zorgpersoneel
Snelle en adequate handelingen in noodsituaties vereisen een degelijke kennis van de specifieke toestand waarin de bewoner zich bevindt. Deze...
Meer informatie
Omgaan met rouw en verlies
Deze opleiding biedt zorgpersoneel diepgaand inzicht in de complexiteit van rouw en leert hen de vaardigheden en kennis die nodig...
Meer informatie
Naar een efficiënt uurrooster
Een succesvol uurrooster betekent dat je als planner beschikt over een voldoende aantal voltijds equivalenten, koppen en de juiste contracten...
Meer informatie
Ergonomie voor zorgpersoneel
Deze vorming is specifiek gericht op zorgpersoneel en benadrukt het belang van rugsparend werken om ruggerelateerde problemen te voorkomen en...
Meer informatie
Ombuigen van weerstand
In een eerste deel zoomen we in op weerstand. Tijdens de opleiding bekijken we hoe veelal onbewuste reflexen ervoor zorgen...
Meer informatie
Ben je meer geïnteresseerd in onze open opleidingen? Ook dat aanbod tonen we graag aan jou.