Vormingskalender > inhouse opleidingen

Van een klacht naar een glimlach

Vaak zijn personeelsleden die elke dag omgaan met bewoners de eerste om met klachten geconfronteerd te worden. Klachten ervaart men dan ook vaak als onaangenaam, waardoor er op een inefficiënte manier mee wordt omgegaan. Mondelinge klachten eindigen zelden in de klachtenbus, maar zijn wel duidelijk aanwezig. Kunnen we klachten in een groter perspectief plaatsen en aangrijpen om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren?
Deze cursus heeft als doel onze kijk hierop te veranderen en een klacht te leren zien als een geschenk: namelijk een kans om te verbeteren, om stappen te zetten naar meer kwaliteit in ons werk en onze professionele relaties. In deze cursus leren we hoe men een klacht herkent, hoe er op te reageren aan de hand van een stappenplan en hoe de traditionele valkuilen te vermijden. Dit stappenplan oefenen we concreet in.

Praktische informatie

Taal

Nederlands

Aantal sessie

1 x 3 uur

Prijs

op aanvraag

Sector

Woonzorgcentra

Doelgroep

Administratie, alle medewerkers, Onderhoud/keuken, Zorgpersoneel

Thema

Communicatie