Vormingskalender > inhouse opleidingen

Klantgericht benaderen, maar toch grenzen durven stellen

Het is een statement dat het cliënteel in de gezondheidszorg steeds mondiger wordt en steeds meer eisen stelt aan de medewerkers. Vanuit hun klantgerichte en zorgende ingesteldheid hebben verzorgers het veelal moeilijk om grenzen te stellen aan minder verantwoorde of zelfs onverantwoorde eisen. Of zij weten niet hoe ze hun grenzen op een open, eerlijke, volwassen manier kunnen communiceren naar de bewoner.

Volgende items komen aan bod:
– Wat is klantgericht handelen: klantgericht denken, klantenservice, …
– Wie is de klant en hoe omgaan met de klant.
– Welke zijn specifieke uitdagingen in het klantgericht handelen: voorkomen van problemen met klanten, begrijpen van en omgaan met lastige klanten, boze klanten kalmeren en problemen oplossen, grenzen stellen en aanwenden van assertief gedrag.

We eindigen de vorming met het bespreken van enkele casussen die de cursisten kunnen aanbrengen.
Deze opleiding wordt in samenwerking met de trainer op maat van de voorziening gemaakt.

Praktische informatie

Taal

Nederlands

Aantal sessie

2 x 3 uur

Prijs

op aanvraag

Sector

Woonzorgcentra

Doelgroep

Leidinggevenden

Thema

Communicatie