Het percentage ziekteverzuim is in stijgende lijn. Ziekteverzuim is voor alle betrokkenen nadelig: de medewerker zelf, de leidinggevende, de collega’s, de klanten en de organisatie. Het hogere aantal verzuimers maakt dat er meer personeel nodig is om het werk te doen. Bovendien is een organisatie met een hoog ziekteverzuim minder aantrekkelijk voor nieuw personeel. Het aanpakken van ziekteverzuim is bijgevolg een noodzaak en lucratief voor elke betrokkene in de organisatie.
Deze vorming gaat van theorie naar praktijk:
– Wat verstaan we onder verzuim?
– Visie op verzuim
– Soorten verzuim
– Mogelijke oorzaken van verzuim en hoe te herkennen
– Belang van de rol van de leidinggevende
– Praktijk: Ziektemeldingsgesprek, contactgesprek, terugkomgesprek,
reïntegratiegesprek, verzuimgesprek naar aanleiding van frequent verzuim
Vormingskalender > inhouse opleidingen
Aanwezigheidsbeleid: hoe pak ik het aan? (lokale besturen)
Praktische informatie
Taal
Nederlands
Aantal sessie
2 x 3 uur
Prijs
op aanvraag
Sector
Alle zorgorganisaties
Doelgroep
Leidinggevenden
Thema
Leidinggeven