Vormingskalender > inhouse opleidingen

Aanwezigheidsbeleid: hoe pak ik het aan? (lokale besturen)

Het percentage ziekteverzuim is in stijgende lijn. Ziekteverzuim is voor alle betrokkenen nadelig: de medewerker zelf, de leidinggevende, de collega’s, de klanten en de organisatie. Het hogere aantal verzuimers maakt dat er meer personeel nodig is om het werk te doen. Bovendien is een organisatie met een hoog ziekteverzuim minder aantrekkelijk voor nieuw personeel. Het aanpakken van ziekteverzuim is bijgevolg een noodzaak en lucratief voor elke betrokkene in de organisatie.
Deze vorming gaat van theorie naar praktijk:
– Wat verstaan we onder verzuim?
– Visie op verzuim
– Soorten verzuim
– Mogelijke oorzaken van verzuim en hoe te herkennen
– Belang van de rol van de leidinggevende
– Praktijk: Ziektemeldingsgesprek, contactgesprek, terugkomgesprek,
reïntegratiegesprek, verzuimgesprek naar aanleiding van frequent verzuim

Praktische informatie

Taal

Nederlands

Aantal sessie

2 x 3 uur

Prijs

op aanvraag

Sector

Alle zorgorganisaties

Doelgroep

Leidinggevenden

Thema

Leidinggeven