Werken bij Probis > Freelance interimmanager sociale dienst en welzijn – publieke sector

Freelance interimmanager sociale dienst en welzijn – publieke sector

Bij Probis geloven we in professionele en persoonlijke groei. Met een pragmatische en open blik – en daarnaast heel veel goesting – denken, doen en groeien we al meer dan 30 jaar mee met publieke, zorg- en welzijnsorganisaties. Wij geloven in de kracht van organisaties die bouwen aan een sterke en warme samenleving. Met een empathische en praktijkgerichte aanpak bieden we advies, interim-management, training en selectiediensten. Zo helpen we organisaties bij hun missie en medewerkers bij het aanscherpen van hun competenties en het ontdekken van hun talenten.

 

Informatie

Jouw rol

Voor ons team Interim Management zoeken we een freelance interimmanager voor de sociale dienst en welzijnsdiensten  binnen lokale besturen en non-profitinstellingen. Wil jij met jouw expertise een positieve impact maken en organisaties mee vooruithelpen? Dan leren we je graag kennen!

Als freelance interimmanager neem je tijdelijk de leiding over een sociale dienst of welzijnsdienst binnen een lokaal bestuur. Je waarborgt een kwalitatieve en efficiënte dienstverlening en begeleidt medewerkers in de uitvoering van het lokaal sociaal beleid.

Je taken kunnen onder meer bestaan uit:

  • Aansturen en coachen van medewerkers binnen een dienst of afdeling
  • Uitwerken en implementeren van lokaal sociaal beleid (armoedebestrijding, maatschappelijke dienstverlening, activering, sociale tewerkstelling…)
  • Adviseren en ondersteunen van de organisatie bij sociale wetgeving en OCMW-wetgeving
  • Coördineren van projecten en samenwerkingen met externe partners

Wat breng jij mee?

  • Minimaal 4 jaar leidinggevende ervaring binnen een sociale dienst of welzijnsdienst
  • Ervaring of sterke interesse in lokale besturen en sociale dienstverlening
  • Kennis van sociale wetgeving en OCMW-wetgeving
  • Een bachelor- of masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Beschikbaar als freelancer
  • Rijbewijs B en vlotte beheersing van MS Office

Wat typeert jou?

  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om mensen te overtuigen en te verbinden
  • Coachend leiderschap: je kan medewerkers motiveren en ondersteunen in hun groei
  • Zelfstandigheid en proactiviteit: je neemt initiatief en denkt oplossingsgericht
  • Flexibiliteit: je past je snel aan in een nieuwe werkomgeving
  • Resultaatgericht en klantgericht werken

Wat bieden wij jou?

  • Boeiende opdrachten binnen de publieke sector en binnen jouw expertisegebied
  • Ondersteuning en kennisdeling vanuit ons team
  • Een marktconforme dagprijs
  • Een aangename samenwerking binnen een dynamisch team

Klaar om mee te bouwen aan sterke organisaties? We horen graag van je!

Heb je nog vragen over de functie? Stel ze gerust aan onze collega Thomas door te bellen naar +32 472 54 70 95 of mail naar thomasderous@probis.be – we maken graag tijd voor je!

Alles duidelijk en meteen enthousiast?

Bezorg je motivatiebrief en CV via thomasderous@probis.be.