Werken bij Probis > Freelance interimmanager financiën – publieke sector

Freelance interimmanager financiën – publieke sector

Bij Probis geloven we in professionele en persoonlijke groei. Met een pragmatische en open blik – en daarnaast heel veel goesting – denken, doen en groeien we al meer dan 30 jaar mee met publieke, zorg- en welzijnsorganisaties. Wij geloven in de kracht van organisaties die bouwen aan een sterke en warme samenleving. Met een empathische en praktijkgerichte aanpak bieden we advies, interim-management, training en selectiediensten. Zo helpen we organisaties bij hun missie en medewerkers bij het aanscherpen van hun competenties en het ontdekken van hun talenten.

 

Informatie

Jouw rol

Voor ons team Interim Management zoeken we een freelance interimmanager financiën voor tijdelijke opdrachten binnen lokale besturen en non-profitinstellingen. Wil jij met jouw expertise een positieve impact maken en organisaties mee vooruithelpen? Dan leren we je graag kennen!

Als freelance interimmanager financiën neem je tijdelijk de leiding over de financiële dienst binnen een lokaal bestuur. Je fungeert als strategische partner voor de algemeen directeur en het managementteam en je bereidt financiële dossiers voor die voorgelegd worden aan het College van Burgemeester en Schepenen. Je draagt actief bij aan de uitbouw van een toekomstgericht, transparant en duurzaam financieel beleid, met oog voor zowel strategische lijnen als operationele uitvoering. Daarnaast stuur je een financiële dienst aan en zorg je voor een efficiënte en correcte financiële werking. 

Je taken kunnen onder meer bestaan uit:

  • Aansturen en coachen van medewerkers
  • Adviseren van de algemeen directeur en het managementteam bij complexe financiële dossiers
  • Opmaken, implementeren en opvolgen van een duurzaam financieel beleid
  • Coördineren van de opmaak van het meerjarenplan, budgetten en jaarrekeningen
  • Optimaliseren van financiële processen en interne controles
  • Rapporteren over financiële resultaten en prognoses aan directie en beleid
  • Begeleiden van veranderingsprocessen binnen de financiële dienst
  • Voorbereiden en presenteren van financiële dossiers aan het CBS

Wat breng jij mee?

  • Ervaring als financieel expert, bij voorkeur binnen een lokaal bestuur of publieke organisatie
  • Of een sterke affiniteit met de publieke en/of zorgsector en je bent gemotiveerd om je hierin te verdiepen
  • Kennis van financiële processen en financieel strategisch beleid 
  • Beschikbaar als freelancer
  • Rijbewijs B en vlotte beheersing van MS Office

Wat typeert jou?

  • Sterke communicatieve vaardigheden: je bent overtuigend en weet mensen mee te krijgen met een enthousiaste en onderbouwde aanpak
  • Coachend leiderschap: je kan medewerkers motiveren, maar weet ook duidelijke richting te geven
  • Zelfstandigheid en proactiviteit: je neemt initiatief en denkt oplossingsgericht
  • Flexibiliteit: je past je snel aan in een nieuwe werkomgeving
  • Resultaatgericht en klantgericht werken
  • Een analytisch en structurerend vermogen
  • Zin om te ondernemen en om kennis en ervaring te delen met collega’s
  • Een projectmatige aanpak

Wat bieden wij jou?

  • Boeiende opdrachten binnen jouw expertisegebied
  • Ondersteuning en kennisdeling vanuit ons team
  • Een marktconforme dagprijs
  • Een aangename samenwerking binnen een dynamisch team

Klaar om mee te bouwen aan sterke organisaties? We horen graag van je!

Heb je nog vragen over de functie? Stel ze gerust aan onze collega Thomas door te bellen naar +32 472 54 70 95 of mail naar thomasderous@probis.be – we maken graag tijd voor je!

Alles duidelijk en meteen enthousiast?

Bezorg je motivatiebrief en CV via thomasderous@probis.be.