Werken bij Probis > Freelance interimmanager facility en patrimonium – publieke sector

Freelance interimmanager facility en patrimonium - publieke sector

Bij Probis geloven we in professionele en persoonlijke groei. Met een pragmatische en open blik – en daarnaast heel veel goesting – denken, doen en groeien we al meer dan 30 jaar mee met publieke, zorg- en welzijnsorganisaties. Wij geloven in de kracht van organisaties die bouwen aan een sterke en warme samenleving. Met een empathische en praktijkgerichte aanpak bieden we advies, interim-management, training en selectiediensten. Zo helpen we organisaties bij hun missie en medewerkers bij het aanscherpen van hun competenties en het ontdekken van hun talenten.

 

Informatie

Jouw rol

Voor ons team Interim Management zoeken we een freelance interimmanager Facility & Patrimonium voor lokale besturen en publieke organisaties. Heb jij ervaring in facility management, patrimoniumbeheer of infrastructuur en wil je met jouw expertise een positieve impact maken? Dan leren we je graag kennen!

Als freelance interimmanager neem je tijdelijk de leiding over een facility- of patrimoniumafdeling binnen een publieke organisatie. Je coördineert het dagelijks beheer van gebouwen, infrastructuur en technische installaties en zorgt voor een efficiënte, duurzame en kosteneffectieve werking van de diensten.

Je taken kunnen onder meer bestaan uit:

  • Aansturen en coachen van medewerkers binnen facility management, technische dienst of patrimoniumbeheer
  • Coördineren en optimaliseren van onderhoud en beheer van gebouwen, installaties en infrastructuur
  • Opvolgen van projecten rond renovatie, nieuwbouw en duurzame investeringen
  • Uitwerken en implementeren van een strategisch patrimoniumbeleid
  • Zorgdragen voor veiligheids- en milieureglementering en naleving van wetgeving
  • Beheer van budgetten en optimalisatie van kosten binnen facility en patrimoniumbeheer
  • Afstemmen met interne en externe stakeholders en rapporteren aan het management

Wat breng jij mee?

  • Minimaal 4 jaar leidinggevende ervaring binnen facility management, patrimoniumbeheer of infrastructuur
  • Ervaring met publieke besturen en regelgeving rond gebouwenbeheer en technische installaties
  • Een bachelor- of masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Beschikbaar als freelancer
  • Rijbewijs B en vlotte beheersing van MS Office

Wat typeert jou?

  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om mensen te overtuigen en te verbinden
  • Coachend leiderschap: je kan medewerkers motiveren en ondersteunen in hun groei
  • Zelfstandigheid en proactiviteit: je neemt initiatief en denkt oplossingsgericht
  • Flexibiliteit: je past je snel aan in een nieuwe werkomgeving
  • Resultaatgericht en klantgericht werken

Wat bieden wij jou?

  • Boeiende opdrachten binnen de publieke sector en binnen jouw expertisegebied
  • Ondersteuning en kennisdeling vanuit ons team
  • Een marktconforme dagprijs
  • Opdrachten binnen een straal van 45 minuten van jouw woonplaats

Klaar om mee te bouwen aan sterke organisaties? We horen graag van je!

Heb je nog vragen over de functie? Stel ze gerust aan onze collega Thomas door te bellen naar +32 472 54 70 95 of mail naar thomasderous@probis.be – we maken graag tijd voor je!

Alles duidelijk en meteen enthousiast?

Bezorg je motivatiebrief en CV via thomasderous@probis.be.