Werken bij Probis > Freelance HR interimmanager publieke sector

Freelance HR interimmanager - publieke sector

Bij Probis geloven we in professionele en persoonlijke groei. Met een pragmatische en open blik – en daarnaast heel veel goesting – denken, doen en groeien we al meer dan 30 jaar mee met publieke, zorg- en welzijnsorganisaties. Wij geloven in de kracht van organisaties die bouwen aan een sterke en warme samenleving. Met een empathische en praktijkgerichte aanpak bieden we advies, interim-management, training en selectiediensten. Zo helpen we organisaties bij hun missie en medewerkers bij het aanscherpen van hun competenties en het ontdekken van hun talenten.

 

Informatie

Jouw rol

Voor ons team Interim Management zoeken we een interim HR-manager voor tijdelijke opdrachten binnen lokale besturen en non-profitinstellingen. Wil jij met jouw expertise een positieve impact maken en organisaties vooruithelpen? Dan leren we je graag kennen!

Als interim HR-manager neem je tijdelijk de leiding over de afdeling Personeel en Organisatie bij onze klant. Je bent de sparringpartner van de Algemeen Directeur en het managementteam en brengt dossiers voor op het College van Burgemeester en Schepenen (CBS). Je bouwt actief mee aan een modern en duurzaam HR-beleid, met aandacht voor zowel strategische als operationele aspecten en zowel “harde” als “zachte” HR-thema’s.

Daarnaast stuur en coach je het HR-team en draag je bij aan de kwalitatieve uitwerking van het HR-beleid. Je taken kunnen onder meer bestaan uit:

  • Aansturen en coachen van het HR-team
  • Adviseren en ondersteunen van de Algemeen Directeur en het managementteam bij complexe personeelsdossiers
  • Opmaken, implementeren en opvolgen van een modern en duurzaam HR-beleid
  • Coördineren en beheren van HR-processen zoals werving & selectie, vorming, welzijn, evaluaties en functieclassificatie
  • Monitoren van HR-activiteiten en rapporteren van de voortgang
  • Opzetten en opvolgen van strategische HR-projecten
  • Begeleiden van veranderingsprocessen binnen de organisatie
  • Voorbereiden en presenteren van HR-dossiers voor het CBS

Wat breng jij mee?

  • Ervaring als HR Manager, bij voorkeur binnen een lokaal bestuur of publieke organisatie
  • Of een sterke affiniteit met de publieke en/of zorgsector en zin om je hierin te verdiepen
  • Kennis van zowel soft als hard HR
  • Beschikbaar als freelancer
  • Rijbewijs B en vlotte beheersing van MS Office

Wat typeert jou?

  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om mensen te overtuigen en te verbinden
  • Coachend leiderschap: je kan medewerkers motiveren en ondersteunen in hun groei
  • Zelfstandigheid en proactiviteit: je neemt initiatief en denkt oplossingsgericht
  • Flexibiliteit: je past je snel aan in een nieuwe werkomgeving
  • Resultaatgericht en klantgericht werken
  • Een analytisch en structurerend vermogen
  • Zin om te ondernemen en om kennis en ervaring te delen met collega’s

Wat bieden wij jou?

  • Boeiende opdrachten binnen jouw expertisegebied
  • Ondersteuning en kennisdeling vanuit ons team
  • Een marktconforme dagprijs
  • De kans om deel uit te maken van een enthousiast en dynamisch team

Klaar om mee te bouwen aan sterke organisaties? We horen graag van je!

Heb je nog vragen over de functie? Stel ze gerust aan onze collega Thomas door te bellen naar +32 472 54 70 95 of mail naar thomasderous@probis.be – we maken graag tijd voor je!

Alles duidelijk en meteen enthousiast?

Bezorg je motivatiebrief en CV via thomasderous@probis.be.