Werken met lastige of moeilijke cliënten vereist veel inlevingsvermogen, geduld en stressbestendigheid. De meeste verzorgenden/huishoudhulpen/pwa’ers werken wel eens bij ‘moeilijke’ cliënten. Door het nauwe contact met hun zorgvragers lopen zij risico geconfronteerd te worden met problemen zoals veeleisendheid, agressie, dementie, depressie, mishandeling, fysieke aftakeling, verslaving, ongewenste intimiteiten, onhygiënische situaties, enz.
De vorming leert ons hiermee om te gaan en ons assertief op te stellen. Hoe gaan we conflicten vermijden en doelgericht communiceren? Casussen en rollenspel maken de situaties levendig en werken oplossingsgericht.
Vormingskalender > inhouse opleidingen
Omgaan met lastig gedrag van cliënten
Praktische informatie
Taal
Nederlands
Aantal sessie
1 x 3 uur
Prijs
op aanvraag
Sector
Thuiszorg – PWA – Dienstenchequebedrijf
Doelgroep
Huishoudhulp, Poetsdienst, PWA/DC, Zorgpersoneel
Thema
Omgaan met …