Vormingskalender > inhouse opleidingen

Klantgerichtheid voor loketdiensten

Medewerkers aan de loketdienst zijn het gezicht bij uitstek voor een zorgorganisatie. Zij stralen uw imago uit. Daarom richt deze vorming zich op de attitude van deze medewerkers naar klantgerichtheid toe.

Volgende items komen aan bod:
– Wat is klantgericht handelen: klantgericht denken, klantenservice, …?
– Wie is de klant en hoe omgaan met de klant?
– Welke zijn specifieke uitdagingen in het klantgericht handelen: voorkomen van problemen met klanten, begrijpen van en omgaan met lastige klanten, boze klanten kalmeren en problemen oplossen, grenzen stellen en aanwenden van assertief gedrag.
– De stap naar customer delight werken
We eindigen de vorming met het bespreken van enkele casussen die de cursisten kunnen aanbrengen.

Praktische informatie

Taal

Nederlands

Aantal sessie

2 x 3 uur

Prijs

op aanvraag

Sector

Alle zorgorganisaties

Doelgroep

Administratie

Thema

Communicatie