Vormingskalender > inhouse opleidingen

Actief luisteren

We vertrekken van algemene inzichten over communicatie, misverstanden en helder communiceren.

De focus van de vorming ligt op het oefenen in vraaggericht communiceren:
– Welk soort vragen kan ik best (niet) stellen?
– Hoe kom ik te weten wat precies de behoefte is van de klant?
– Hoe check ik of mijn boodschap overkomt?

Ook de eigen communicatiestijl bekijken we van dichtbij:
– Wat is assertief communiceren en hoe verhoudt de deelnemer zich daartoe?
– Hoe bewaar je geduld in soms vervelende situaties?

De deelnemers brengen ter plekke voorbeelden aan (ad hoc, geen voorbereiding vereist), waarmee we samen aan de slag gaan.

Praktische informatie

Taal

Nederlands

Aantal sessie

1 x 3 uur

Prijs

op aanvraag

Sector

Alle zorgorganisaties

Doelgroep

Administratie, alle medewerkers, Onderhoud/keuken, Zorgpersoneel

Thema

Communicatie