Omgaan met sociale media in de zorg

Waarom deze opleiding?

Het bewust en verantwoord gebruik van sociale media is cruciaal binnen een zorgomgeving, zowel voor bewoners/patiënten als medewerkers.
Dit voorkomt reputatieschade, beschermt privacy en draagt bij aan een veilige, respectvolle online cultuur.

Inhoud

Hoe pakken we dit aan?

  • Door duidelijke do’s en dont’s voor zowel bewoners/patiënten als medewerkers te bespreken.
  • Via bewustwordingstrainingen over de impact van online gedrag.
  • Door het gebruik van praktische voorbeeldeninteractieve oefeningen en discussies.
  • Platform-specifieke uitleg over o.a. privacy-instellingen en doelgroepgericht gebruik.

 

Wat leren we?

  • Introductie met icebreaker en uitleg over het belang van sociale media-gebruik.
  • Overzicht van gewenst en ongewenst gedrag op sociale media voor bewoners en medewerkers.
  • Bespreking van online content en de mogelijke gevolgen.
  • Inzicht in het gebruik van specifieke platforms (Facebook, LinkedIn, WhatsApp).
  • Interactieve sessies en Q&A voor verdieping.
  • Afronding met samenvatting en verwijzing naar hulpmiddelen en richtlijnen.

Delen

Praktische informatie

Aantal sessies

1 x 3 uur

Sector

Zorg en welzijn

Doelgroep

Alle medewerkers

Thema

Communicatie

Vraag jouw offerte

Ontvang een offerte op maat van jouw organisatie

* Verplichte velden

NL - Inhouse offerte
Geen spaties in je telefoonnummer. We bellen enkel in geval van problemen.